torsdag 19. mai 2016

DIY- konfirmant-vimpel
























Her tenker jeg konfirmasjon hver dag for tiden. 4.juni skal min herlige eldstemann konfirmeres, og det er koselig å pynte litt personlig.
Er i gang med å lage en vimpel med bilder av konfirmanten. Jeg har kopiert opp A4-ark med portretter av sønnen min August i sorthvitt. Jeg kopierer opp to like bilder av hvert portrett. Har laget en vimpel-mal og klipper A4-arkene etter denne. Så limer jeg sammen to og to ark, slik at det blir litt mer hold i det. Det går selvsagt an å laminere vimplene eller gjøre dem mer hardføre med kontaktpapir, men jeg tror ikke jeg gjør det denne gang. Videre har jeg handlet hvitt kantebånd og syr fast de enkelte vimpler til dette. Beregn godt med kantebånd til oppheng på begge sider.



Det går jo fint an å lage en slik personlig vimpel til bursdager, brylluper osv. også.
Gøy å gjøre litt stas på hovedpersonen!
Når vimpelrekken er ferdig skal jeg i gang med å lage bordkort. Bordet skal dekkes i hvitt, grått og sort etter eldstemanns smak.

Siden dagene her er hektiske har det blitt lite med blogginnlegg. Far i huset er inne i sin mest hektiske arbeidsperiode, hvilket betyr at han ikke kan delta i konfirmasjonsforberedelsene. Jeg satser på å komme i havn for det, og at det blir en fin, minnerik dag for konfirmanten.

HÅPER DAGENE DINE ER GODE!

2 kommentarer:

  1. Så lurt! Dette må gjøres i neste bursdagsbesøk for mine to småtroll:) vi har vrimpler i alle varianter så en bildevimpel passer perfekt! Lykke til med forberedelsene og dagen når den kommer. Klem fra Bergen

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anonym
      Tusen takk for hilsen! Ja,slike vimpler kan jo lages til bursdager, bryllup osv. I går kveld ble jeg ferdig med bordkortene, så det får bli neste blogginnlegg. Ha en finfin helg! Klem fra Kaspara

      Slett