torsdag 7. april 2016

Nymalt lite settbord



























Jeg er så glad i settbordene jeg har arvet av foreldrene mine. Jeg har malt dem i ulike farger, og de forflytter seg rundt i huset stadig. Har vi mange gjester sprer jeg dem utover. Så kan man for eksempel sette en velkomstdrikk på dem.  Her om dagen skiftet et av dem farge. Det ble vårfint i "Warm Blush" fra Jotun. Jeg kjøper ofte bare en liten prøveboks når jeg skal male småmøbler. De kommer alltid i matt utgave, og det passer meg fint.  Det runde bordet ved siden av er et loppefunn som har skiftet farge opp til flere ganger.
På minstemanns gamle skrivebord som endte i spisestua, da det ble vraket og nedvurdert ligger fine minner fra Kinaturen vår sommeren 2000. Den brune pipesaken og kalligrafi-penselen stammer fra denne spennende ferieturen. Aldri har far i huset og jeg vært så til de grader i vinden. Vi ble fotografert mange ganger daglig av vilt fremmede mennesker. Det hadde seg nemlig slik at  en del  kinesere på ferie i Beijing ikke hadde sett vestlige mennesker "live" før, bare på tv. På besøk i den Forbudte by, opplevde vi at mange veldig søte og vennlige kinesere var mer opptatt av å ville fotografere oss enn de historiske minnesmerkene! Alle spurte pent om lov, og det ble mye latter og fnising. Artige minner!

HÅPER DAGEN DIN ER BRA!
JEG DUKKER NOK OPP FØR DU ANER DET IGJEN.

3 kommentarer:

  1. Hei Kaspara! De var nydelige de settbordene dine.Så fine farger sammen.Pleier du å grunne småmøbler du maler først?, spennende prosjekter dette:-) jeg er helt fersk i denne' bloggverden, og det er så mye innspirerende fint å finne! Ha en fin Søndag Inger Elise

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Inger Elise
      Tusen takk for hilsen. Nå spurte du meg om noe mannen min alltid spør meg om ; grunnet du først? Noen ganger er jeg flink og bruker heftgrunn først, mens andre ganger raser jeg i vei. (noe mannen min vel vitende vet..) Erfaringsmessig er det lurt å bruke heftgrunn på bord og særlig på bordflaten som ofte er utsatt for at ting settes på den. Ha en finfin senkveld og velkommen i bloggverden! Klem fra Kaspara

      Slett
    2. Hei i kvelden Kaspara! Og takk for det, kjekt m blogg!(-: er Ikke alltid jeg heller bruker grunning først, kremt..slik er det bare når man er ivrig og har masse ideer i hodet!,,hihi det er kjekt å følge deg.forsatt flott kveld til deg! Inger Elise

      Slett