fredag 14. november 2014

DIY ull-kremmerhus
























































I dag tenkte jeg at jeg skulle gi dere en DIY på ull-kremmerhus som er koselige å strikke foran tv`n en lun kveld. Noen ganger er det litt deilig å kombinere en slaraffenkveld med litt nytte også.

HER ER OPPSKRIFTEN:
Siden jeg putter kremmerhusene i vaskemaskinen og kjører dem på 40 grader for å få et litt tovet utseende handler jeg ullgarn som bare skal håndvaskes.
Jeg legger opp 26 masker på pinner ca. nr. 4
Deretter kvitter jeg meg med en maske på hver kant av strikketøyet hver annen omgang. (strikker to masker sammen for å kvitte meg med en maske)
Til slutt har du fått en trekant som du kan sy sammen. Da er turen kommer til å hekle en hank som du hekler så lang som du ønsker.
Strikk flere og putt dem så i maskinen på 40 grader. Når de kommer ut av maskinen drar du dem til i ønsket fasong. Legg dem til tørk og sy i en knapp når de er blitt tørre.
Lykke til!

Forresten; er du ikke glad i å strikke og fikk lyst på disse kan du bestille dem fra Kasparas julemarked. Jeg har pakket 3 stykker i pakke med cellofan.
Jeg synes ofte 3 stykker på kvister i en vase er nok.

HA EN STRÅLENDE FREDAG!






2 kommentarer:

  1. Så fine de var ♡
    Heldig du er som kan strikke, er jo så mye fint man kan lage:)

    Ha en fin fin fredag!

    SvarSlett
  2. You do have that much fantastic ideas and sweet little DIY on your blog! Congratulations - so very clever, smart and inspired!
    Have a happy time
    Elisabeth

    SvarSlett