lørdag 15. februar 2014

Små konjakkfargede drypp....
























































I blant når loppesesongen ligger måneder unna og tingfinner-abstinensen raser i kroppen, går jeg på skattejakt på eget loft. Det hender det gir gevinster!
Her om dagen ble skinnpuffen med ned i stua. Jeg vet ikke helt hundre prosent hvor den kommer fra. Det kan være et fortrengt kjøp fra egne turer til Tunisia eller Marokko eller det kan være gamle minner etter min fargerike  sjømannspappa.
Jeg synes konjakktoner kler mange av de fargene jeg elsker å omgi meg med; nude/aprikos  for eksempel.
Så er det kjekt å stappe vattepper  som venter på sommer inn  i skinnpuffen. Vips; unna vei!






























Mr. Bojesen som hadde et stygt fall ned fra kinaskapet har igjen etter liming og plastring atter våget seg opp i høyden. Jeg merker den kjære apekatten fra 60-tallet (arvet av svigerfar) er litt sliten i sammenføyningene... Jeg kunne kjent den igjen blant de nyproduserte apene. Den er mørkere i treverket. Vi bor på solkysten her i Vestfold,  må vite....




























Ikke så ofte et tv viser seg i bildene mine, men ja... det finnes her i huset også.

Ellers små-oppdaterer jeg med jevne mellomrom "Kaspara rydder og selger-bloggen". Du kan hele tiden gå inn dit via link på høyre siden av bloggen. Sjekker du datoen her, vil du finne ut om den nylig er oppdatert eller ei. Rydding fortsetter, det er sikkert!

SÅ ØNSKER JEG DEG EN KOSELIG LØRDAGSKVELD!

(Vi er snart klar for "Mesterenes mester". Det liker vi alle fire.)







9 kommentarer:

  1. Hei på deg der borte på solkysten, Gran playa Sandefjord...hihi...her jeg bor er det i allefall definitivt IKKE noe sol. Tror det har regnet og snødd siden oktober jeg...asså...denne vinteren er bare den lengste i manns minne...åååå...jeg vil ha sommer jeg også nå...selv om jeg egentlig liker vinteren også. Det er så fint hos deg om dagen, elsker alle de fine gråfargene, også puffen da...den er bare sååå fin. Jeg hadde også et valgets kval når vi var i Tunis en gang for lenge siden, men det ble ikke noe kjøp, det kan jeg angre på i dag...for de er så fine;)) Ganske dyre om man skal kjøpe dem nye også, så vær glad for skattekisten du har på loftet. Ha en glad lørdagskveld videre, her disker brannmannen opp med andconfit...som han har laget selv...det er godt asså;) Klemmer fra Nina.

    SvarSlett
  2. Kjempefine bildet! Jeg er og fryktelig glad i aprikosfargen.
    God lørdag til deg!

    Klem
    Ingrid

    SvarSlett
  3. Nydelige og inspirerende bilder som alltid:-)
    Mye lekkert å hvile øynene på hjemme hos deg!
    Og gøy å kunne gå på skattejakt i eget hus:-)

    Klem

    SvarSlett
  4. Kaspara du inspirerte meg akkurat til å ta en liten loftstur, og jammen vet jeg at et sted der inne blandt hybelkaniner og gammelt støv,der står det en skinn puff som skal fram i lys og få et nytt liv igjen.

    Liker apen din jeg,han er nok en sydenfarer siden han har litt farge på denne tiden av året=)

    Takk for titten og inspirasjonen du gir

    SvarSlett
  5. Sukk! Til å drømme seg bort i!
    Nydelige bilder, med nydelige detaljer i vakre farger!!
    God uke til deg <3

    SvarSlett
  6. herlige farger og masse kjekke detaljer. Loftet kunne vært ett skattkammer hos meg også men jeg var virkelig ung og viste ikke bedre da vi overtok huset, noe som gjorde at vi ga vekk mesteparten til Fretex, som jeg river meg i håret bare med tanken på det. ønsker deg en fin uke :-)

    SvarSlett
  7. Ååååå så fina bilder!!

    SvarSlett
  8. Så kjekt å ha et eget loft å fine fine skatter på da!
    Blir alltid så imponert over hvor koselig du har det:)

    SvarSlett