tirsdag 7. januar 2014

Rampete på nyåret





























I did it again! Jeg starter nyåret med å vise meg fra min rampete side og har resolutt bært inn min elskede gamle stige fra garasjen. Dere som har lest bloggen min en stund, vet at det ikke helt er aksept for denne slitte stigen innendørs, men at jeg sniker den inn i tide og utide.
I dag sto den oppetter veggen, da mine tre mannlige samboere samt en kompis av Gutta Boys satte seg ved middagsbordet. Jeg hadde ny stategi: ikke nevne stigen, late som den var luft og se om det kom noen reaksjon.
Middagen gikk smertefritt. Vi spiste Ikeas kjøttbullar og fløtesaus som vi hamstrer med hjem, når vi innimellom får vært på Ikea med adresse Slependen.

Far i huset ville sikkert ikke ødelegge middagsfreden, men jeg var mer overrasket over at ikke en av Gutta Boys impulsivt hadde kommentert nykomlingen i stua. Det er årvåkne menn jeg bor med, alle tre. Det er ikke lett å snikinnføre møbler eller den minste lille gjenstand uten at noen oppdager det og nok har sin mening om saken.

Mens Gutta Boys og kompisen forlot middagsbordet for å hive seg over FIFA 14, tok far i huset og jeg en kopp indisk kaffe hver. (Tusen takk, Bente!)
Da falt blikket til far i huset i retning stigen, og med et kremt "den igjen?"
"La meg kose meg noen dager med den inne da!" "Jeg blir bare så glad av den!" sa jeg med min mykeste stemme og bønnende blikk.
Vel, slik er altså situasjonen nå; noen dager inne....

"Beauty is what you love"-kortet måtte jo fram med en gang!

Det er og blir de gamle tingene som har levd en stund jeg er mest glad i her hjemme. (Ja, det gjelder deg også far i huset) Kofferter fra sjømannspappaen min og ikke minst den brune røffe håndbagasjeveska hans du ser på bildet gir gode assosiasjoner og minner. Da jeg var med å hente pappa på Fornebu flyplass var det den han hadde i den ene hånden mens han vinket ivrig  med den andre hånden.
Han brukte den alltid når han og mamma skulle "romantisere" (pappa kalte det det) noen dag i hovedstaden også; gå på teater og Grand og ta igjen alt det forsømte fra halve til hele år til sjøs.
De siste årene flippet mine fargerike foreldre ut og droppet teater og Grand til fordel for "Hard rock kafe".
Pappa var da passert åtti og handlet t-skjorte trykket "Hard rock cafe" over hele brystet og hadde det kostelig morsomt.  Ble vi bedt på middag kunne han finne på å ta den over den hvite nystrøkne skjorta med slips. Han  danderte så hvite lin-oppvaskhåndkler over armen og gikk  inn i kelner-rollen med stor troverdighet.



HÅPER DU HAR HATT EN FIN START PÅ ÅRET!
JAMMEN MEG VAR DET GODT Å FÅ BLOGGET LITT NÅ!

LUN OG FIN KVELD TIL DEG!














12 kommentarer:

  1. Godt rampete nytt år til deg :)
    Og jeg er helt enig - den er jo så fiiiin!

    //Signe

    SvarSlett
  2. Hihi, søta;) Jeg ler;) Morsom historie;)
    Kos deg med stigen;)

    -Malla-

    SvarSlett
  3. Hehe, morro historier!! :) fint med minner fra de man er glad i. Lekre bilder fra hjemmet deres som alltid. :) starten på året har vært bra, skal snart på nattevakt før jeg tar tidlig helg! ;) fin kveld til deg!
    Klem

    SvarSlett
  4. Ja, det er jo rart med de der hanndyra :)
    Jeg kjenner litt på det nå som vi trenger ny stol her hjemme. Far i huset har ymta frempå at den skal han bestemme hvordan skal se ut… (Tror IKKE jeg ;)

    SvarSlett
  5. Hihi, fine historier...og jaggu var det godt du blogget litt igjen, bloggverden trenger Kasparavitaminer vettu;))

    SvarSlett
  6. Hei Nina
    Tusen takk for det! Ja, nå var det lenge siden det kom et innlegg fra min kant og da jeg satt og skrev dette innlegget, kjente jeg at det var en veldig koselig ting å gjøre.
    Håper du trives i ny jobb, Ninamor! Fin senkveld! Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  7. Den stigen er jo bare så fin, håper den får permanent oppholdstillatelse:-)
    Litt rampete må man jo få være innimellom:-)

    Et godt nytt år til deg!

    Klem

    SvarSlett
  8. Hihihi, jeg synes jeg ser dere :)
    GODT NYTTÅR til dere!
    Klemklem.

    SvarSlett
  9. The ladder looks great! Still on my wishlist for my livingroom but still busy conveincing my husband ;-). Maybe I will follow your example.

    X Colinda

    SvarSlett
  10. Jeg er ikke aktiv på bloggingen, og ikke alltid så god på å legge igjen kommentarer..
    Men må takke for all inspirasjon du gir på bloggen og på instagram!!
    Glade bilder:-)

    SvarSlett
  11. Kjære frk.B
    Der var du jo; så koselig! Tusen tusen takk for de søte ordene dine, setter veldig pris på dem!!!
    Tilbakemeldinger og kommentarer er jo litt slik bensin på motoren for oss bloggere og det husker du sikkert godt fra du selv blogget.
    Håper alt er bra med deg og ønsker deg er fint nytt år med små og store gleder!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  12. Hi, hi liker at du er litt rampete jeg! Og stigen er kul den:)
    Og så gøy å høre om romantiseringen til foreldrene dine:)

    SvarSlett