tirsdag 23. april 2013

Hay-fargeklatt





















































































Jeg kjøper egentlig sjelden nye interiør-ting, det blir oftest bruktbutikker som blir besøkt. Av og til legger jeg allikevel min elsk på en flunka ny ting, og slik har det vært med dette Haypleddet i gråtoner og neon samt lilla.
Søsteren min har fristet  med det i butikken sin Nr.9 her i Sandefjord, og jeg har beundret det flere ganger.
Det satt seg  liksom dønn på netthinnen min. For å finne ut om det skled inn her hjemme lånte jeg det med meg hjem, slik at jeg enten kunne få det ut av "knotten" for evig og alltid eller ble noen lapper fattigere.
Lommeboka ble litt mer slunken og vi et gladteppe rikere!
Det MÅTTE få bo her. Jeg synes det ser ut som det har bodd her alltid. Om jeg prøvde å løfte det bort fra trekrakken, ble det et gapende tomrom etter det.
Egentlig er det ikke super-lurt av meg å handle et ull-pledd, for jeg er ganske allergisk for ull. (Atsjooo!!) Jeg burde ikke ligge med pleddet over meg så bare nesetippen synes, men jeg kan jo tulle det litt rundt beina om jeg fryser en kveld og tulle andre familie-medlemmer inn i det; "Hei du,  kom hit! Jeg skal bare tulle deg inn i et gladteppe!"

Når dere kjenner farge-paletten min, skjønner dere sikkert hvorfor nettopp dette teppet ble netthinne-krøll for meg...
ØNSKER DEG EN HERLIG TIRSDAG!







21 kommentarer:

  1. Superfint Kaspara! tror ikke du kommer til å angre på det flotte teppet der:)

    SvarSlett
  2. Jeg skjønner godt hva du mener med det teppet - det er veldig fint. Jeg har også sikla litt på et slikt et, selv om jeg liker retro enda :) Jeg synes det er finest å blande litt slik som du også gjør. Det ser jo virkelig ikke 70-talls ut hjemme hos oss, selv om jeg elsker det tiåret :)

    SvarSlett
  3. Kjempefint! Vanskelig å motstå slike fristelser:)

    Fin tirsdag til deg:)
    Annelise

    SvarSlett
  4. ...dette pleddet er bare heeelt perfekt i mine øyne. Helt vanvittig fint.. Og det passet og p e r f e k t inn hos Dere da!!
    Jeg lurer på, er det det samme som dette her : http://www.hviit.no/products/mega-knit- Eller er dette en annen fargekombinasjon?
    Ditt så så mye mer friskere ut i fargene (og finere en det på linken)
    Klem Ida Susanne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ida Susanne,
      Kasparas teppe heter Plus 9 (det finnes i 3 fargekombinasjoner - se hay.dk) og er litt billigere (og litt mindre) enn Mega Knit (som kun finnes i én kombinasjon).

      Slett
  5. Elsker den blå døren der, så nydelig! :)

    SvarSlett
  6. Så deilige farger.
    Liker spesielt godt den kofferten din.

    :)
    Mari

    SvarSlett
  7. Superfint teppe!!
    Hvor mye kostet det? Litt strengt budsjett for tida.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anonym
      Jeg tør nesten ikke si det, dyreste pleddet jeg har..
      Men jeg har solgt så mange av de gamle vatteppene mine og andre ting, så det er gøy å få noe tilbake til huset.
      Vel, pleddet koster rundt 1850 kr.
      Fin tirsdag til deg!
      Klem fra Kaspara

      Slett
  8. Hei på deg Kasparamor, i dag er det en gledens dag, oppgaven er ferdig;))))) Det er magisk og da passet det godt med det fine innlegget her hos deg også...såååå fint det ble med teppet. Kjempefine bilder er det;)) Du har det bare så fint, fargene er definitivt Kasparafarger. Kjenner jeg meg selv rett nå så går det bare en eller to dager så er jeg litt rastløs igjen...hi,hi...jeg må ha prosjekter på gang...godt det snart er konfirmasjon for F. Ha en fin kveld videre, her i huset skal det feires med pizza og ekte cola;))..hi,hi...klem

    SvarSlett
  9. Dæven døtte, det er bare noen uker siden jeg også falt for dette teppet, så jeg er NESTEN litt misunnelig! :) Er ”heldigvis” litt motvillig ovenfor designer-ting (bra for økonomien også) – vil helst ha noe mer unikt. Drømmen er å kunne hekle et sengeteppe i samme fargeskala… jeg er dessverre litt for ubesluttsom! :(
    Teppet er nesten som skapt til hjemmet ditt! :) Du burde nesten be Hay om å sponse deg! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Yvonne
      He,he... sponsing av Hay ja... Ikke dumt!
      Spennende som du får heklet en lignende variant! Alltid gøy med noe unikt!
      Fin tirsdagskveld til deg!
      Klem fra Kaspara

      Slett
  10. Du har helt rett! Det ble helmatch. Så gøy når noe bare sklir inn som den største selvfølgelighet og finner sin plass som det aldri skulle gjort noe annet :o) Gratulerer med nytt teppe, herlig! :o) Ha en super kveld! Klem fra Nina

    SvarSlett
  11. Pleddet glir rett inn i interiøret her ja:-) Du har berre så utruleg mykje stilig og så beundrer eg deg for måten du styler og setter i sammen ting.
    Ha ei fin veke! Klem frå Mari

    SvarSlett
  12. Skønne billeder og dejlig tuf indretning med fine feminine toner:))

    SvarSlett
  13. Hihi, måtte le litt av deg nå, kjenner meg godt igjen ;-) Det var et skikkelig flott pledd, og nå på hustrige vårkvelder er det sikkert en og annen som gjerne vil bli tullet inn i pleddet. Hadde jeg bodd nærmere skulle jeg meldt meg frivillig til inntulling!

    God natt til deg!

    SvarSlett
  14. Det var jo bare riktig lekkert da:)Kjøper ikke ofte ting i interiørbutikker jeg heller,men innimellom er det jo litt kost med noe helt nytt:)
    Fin Dag!
    klem

    SvarSlett
  15. Hay you! Så bra - da ble det pledd:) Det var et veldig fint pledd, Kaspara, og veldig deg - bortsett fra ullen, da - men fint å beundre på avstand;)

    Tror virkelig man må gi etter når noe ligger slik og durer i hodet - ikke bra med slik during!

    Ha en fin dag - solrik og deilig, ser det ut til!

    Klem!

    SvarSlett
  16. *smiler*
    Her jeg sitter og ser ut gjennom vinduet på regn og blåsbort, sliten etter sykkelturen, og ønsker jeg var litt nærmere deg så jeg kunne fått litt inntulling ;)

    Hehe. Det er noen slike vi bare ikke greier slippe. Uansett. Sånn er det bare! Og pleddet gled nydelig inn hos deg :)

    Ha en videre glad dag der sør!
    Klemmer :)

    SvarSlett
  17. Hei Kaspara! Så fint pledd! Det likte jeg veldig godt. Passer supert hos deg. Ja, min lille iherdige hjelper i hagen er lik sin far - like iherdig på sin måte, he he. Gleder meg til Køben! Gleder meg veldig! En av verdens beste byer for meg og det blir så artig å dra på tur med deg! Så fine bilder fra utestua. Vi skal i gang med å male vår. Den er mørk og litt dyster. Vet ikke om vi skal male hvitt eller grått. Men tror det blir en grånyanse. Vi har noen rustikke, mørke søyler som bærer taket. Utestua vår er nemlig "hjemmesnekra" fra 80-tallet. Absolutt sjarmerende, men trenger nå et lite løft. Ha en fin dag. Klem fra M

    SvarSlett
  18. Heeerlig! :)
    Her er fargeklattene på rekke og rad.
    Ditt nyeste innkjøp var kjempelekkert.

    Takk for at du deler ditt vakre hjem på en grå dag! ;)

    Ha en kreativ uke.
    Klem fra Heidi

    SvarSlett