mandag 4. mars 2013

Petticoat Lane market i London















































































(Bilde nr. 2 er lånt fra Wikipedia)


Vil du rote rundt i bugnede kleshauger å finne to plagg til femtilappen til sammen eller bla gjennom haugevis av stativer og titte på hundrekroners kjoler, handle litt billig sminke, et morsomt nett og et par sko er Petticoat Lane market tingen.
Her kan du spesielt på søndager gå i det uendelige å kikke. Markedet er åpent hver dag utenom lørdag men er definitivt størst og best på søndager.
Peticoat Lane market ligger veldig nær Liverpool Street station, og det er bare å følge de sorte skiltene som er satt opp med piler til ulike attraksjoner.
Vi skulle egentlig til Spitafield market vi og snublet over Petticoat Lane på veien dit. Et ulykkestreff for Gutta Boys dette, for moren ble blank i blikket av alle kjolene og MÅTTE titte litt.




























Først begynte hun febrilsk og bla i en haug med klær som lå utover et bord. To ting til femtilappen! Vel, hadde det bare vært helt uinteressante ting, hadde ikke noe handel vært aktuell.. men jeg så farger jeg elsker i denne haugen.  Vips, så hadde jeg handlet denne pudderfargede kjolen til 25 kroner og den korallfargede toppen med blomster til 25 kroner.
Det er ikke muligheter for prøving her, men jeg var heldig denne gang. Alt jeg tok med meg passet.




























Lilla- årets farge sier Fargerike.. og jeg liker jo lilla, så hvorfor ikke en stram og artig kjole  i denne fargen?
Gøyal skjæring i halsen synes jeg. 100 kroner kostet den.
Et stort og godt vevd tørkle måtte også med. 50 kr.
Den ermeløse korallfargede toppen på collagebildet øverst kostet bare 8 kroner forøvrig. Her er det bare å reise med tom koffert og fylle opp!!!
Selvfølgelig er det mye uinteressant på et slikt marked som dette også, men finner man godbitene som taler til en innimellom så er det jo skrekkelig gøy da! Ikke blir du lutfattig heller..





























Dette plagget er nesten favoritten min. En stroppetopp med blondekant nederst og så en genser over i samme farge/stoff som er kortere foran enn bak. På bildet ser den litt bred ut over skuldrene, men det blir litt annerledes når den kommer på. Mener habitten kostet 120 kroner.

Når du ser på bildene av mine klesvalg, slår det deg sikkert at; jo, hun velger klær som hun innreder. Fargene jeg er glad i  omgir jeg visst meg med i de fleste sammenhenger.

HA EN FARGERIK OG FLOTT NT UKE!


9 kommentarer:

  1. ..Den kjolen var bar ehelt fantastisk fin!!!

    SvarSlett
  2. Drømmer meg helt bort her jeg i London bildene dine.
    Etter noen år som student sør i England, gikk turen ofte til London i helgene.Nå har det blitt altfor mange år uten tur hit, det må jeg få gjort noe med kjenner jeg!

    Ellers måtte jeg trekke på smilebåndet av kommentaren din "far i huset hviner av begeistring" ang din vår-rydding. Jeg ryddet skapene igår, og fylte en god, stor eske som skal leveres til loppemarked. Ikke uventet var far i huset over seg av begeistring for at noen av duppedittene "mine" ikke har livets rett hos oss mer.
    God uke til dere alle 4 :)

    SvarSlett
  3. Hei og hopp londonfarer!

    Nå har jeg vært en tur til London, og jeg har storkost meg! Føler virkelig jeg har vært på Camden Market, kjøpt billige kjoler på Petticoat Lane Market, badet i hotellbadebasseng og opplevd det mest fantastiske treet (som jeg forøvrig håper blir kopiert i Sandefjord) Takk for turen!

    Ser ut som dere har hatt en herlig tur! Godt med sånne avbrekk fra tid til annen. Vi har hatt en hurra-meg-rundt-helg på østlandet med MYE på tapetet, blant annet skiskyting, butikkåpning, utdrikningslag, dåp. Her går det unna! deilig å komme hjem å lese bloggen din:-)

    Ha en herlig dag Kaspara (som jeg kommer til å fortsette å kalle deg til du blir gammel og grå)

    Klem, klem fra Stryn

    SvarSlett
  4. Så fine plagg! Den pudderfargete kjolen var skikkelig søt, og den lilla tror jeg blir helt smashing på deg. Kult med sånt 60-talls snitt.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. Flotte klær i herlige farger!! Ser ut som om Londonturen var helt super!
    Ha en fin dag Kaspara! Klem,R.

    SvarSlett
  6. Sa det senest idag på jobb:) "Jeg savner London", har nemlig ikke vært der på 13 år...aaaaltofr lenge siden:) Takk for tips om markedet på Petticoat Lane:) Dit skal jeg neste gang, fine klær du har kjøpt:)
    Skjønner godt gutta dine ville finne på noe annet, men jeg tenker de fikk det som de ville innimellom også jeg;)
    Takk for alltid så hyggelige kommentarer fra deg:)
    klem Trine:)

    SvarSlett
  7. Hei igjen, Kaspara! Så rørende og koselig hilsen jeg fikk av deg på bloggen min i dag! Hyggelig å være savnet, og etterspurt! :-) Skulle nesten tro du var fremsynt! For du har helt rett, - oppstart på jobb igjen har gitt lite tid til blogging og kreative prosesser. Gisp og gisp som jeg har hatt abstinenser etter å gjøre kreative ting om dagen. Så, i helgen har jeg tatt et skikkelig skippertak (les mer på bloggen min, som nå -ja- faktisk er oppdatert, utrolig nok! For noen herlige bilder fra loppemarkedet du har ovenfor her. Den lyserosa pastellfargede kjolen falt jeg helt TOTALT for. Hadde definitivt gått rett opp på veggen til pynt hjemme hos meg. Jeg har fremdeles brudekjolen hengende fremme til pynt og prakt. God mandagskveld til deg.

    SvarSlett
  8. God morgen Kaspara - det er så moro med Londoninnslag i byråkrathverdagen - fint å drømme seg bort til livlige og fargeglade markeder når man sitter med nesa ned i papirer! Yngve reiser jo til London/Brighton om to uker - usikker på om det har noen hensikt å tipse ham om disse markedene - kan jo prøve - hi-hi;) Men - det blir vel helst et eller annet innen musikksjangeren han leter seg fram til!

    Flotte klær du har funnet - nydelige fargetoner. Jeg er elendig til å handle klær - har en del å lære der;)

    Ha en fin tirsdag - kanskje litt tåkegrå som her!
    Klem fra Bente.

    SvarSlett
  9. Hei igjen, Kaspara! For en koselig og ikke minst laaang hilsen du har lagt igjen inne hos meg. Det var ikke fritt for at både jeg og salongverten måtte småle når vi leste om den ene permisjonen din som bokstavelig talt ble perfekt avløst av den andre. Snakk om blinkskudd, bokstavelig talt. Intet mindre enn imponerende. Har nok ikke klart å innordne meg like effektivt selv, så enn så lenge blir det nok Fretex og Skrot-Tor på lørdager fremover for min del. Ellers har jeg helt glemt å gratulerer deg så allhjertens mye med hjemme-hos-reportasje med FORSIDE og greier! Kikker rett som det er bort på bladet "ditt" når jeg er på butikken, og kjenner meg regelrett stolt! "Hun der kjenner jeg!". Herlig hva? Virkelig vel fortjent. Reportasjen gjenspeiler godt din stil og kreativitet synes jeg. Hurra til deg her fra salongen en tirsdags kveld :-) Klem fra Beate

    SvarSlett