onsdag 19. september 2012

Strøket av ønskelisten...

 
 
Mandag tok Nr.9-storesøsteren og jeg en Oslotur, og det er kanskje ikke så overraskende lesning at vi utelukkende var i interiørbutikker. Vi fikk tittet på Bolina, Eske, House of Oslo, Hay, Pur Norsk osv.
Jeg hadde noen ting i kikkerten i Oslo og en av dem var en knalloransj Le Creuset-gryte som jeg har ønsket meg leeeeenge. Jeg har alltid vært glad i oransje, og for meg var det ikke tvil hvilken farge det måtte bli på Le Creuset-gryta. Med en slik på middagsbordet må man jo bli oppkvikket! To friske Hay-kjøkkenhåndkler måtte også bli med hjem.
Le Creuset-gryta (størrelse 26) ble forresten innviet i dag med rykende selvoppdiktet suppe inneholdende  reker, knasne sukkererter, lime, paprika, sellerirot, vårløk, stekt champignon, fløte, ingefær, frisk chili og karri. Olivenboller måtte jo følge med. (den himmelske oppskriften finner du innunder etiketten "Fristende oppskrifter")
Svigerfar og søte gamle mamma ble bedt opp til middag rundt langbordet med gladgryta tronende midt på bordet.
Det blir nok mye gryteretter og suppe framover!

HA EN HERLIG KVELD!






 






14 kommentarer:

  1. Den er skikkelig god den gryten der altså! Vi fikk en sånn til bryllupet (rød) og har brukt den nesten hver dag siden.

    SvarSlett
  2. Heldige deg!!
    ..Fantastiske ting :)
    Hva er de rundstykkene du har ved siden av her? De så jo bare så gode ut! Vi skal ha gjester imrg på suppe, kanskje disse rundstykkene hadde passet til :)
    Oppskrift taes imot med stor takk!!!

    Klem Ida Susanne

    SvarSlett
  3. Herlig!
    En fin kveld ønskes deg. Her er ungene i seng nå og jeg har landet godt i sofaen. :)

    SvarSlett
  4. Herlig gryte - både utenpå og garantert innholdet også - en slik hadde gjort seg flott på bordet vårt på fredag - da får vi gjester og skal servere reinsdyrgryte:)

    Ha en fin onsdagskveld - nå har vi kommet inn fra Frøyatur og skal slakke i sofaen med te og kveldsmat!

    Klem:)

    SvarSlett
  5. Så heldig du er! Jeg har bursdag om en måned og da står akkurat en sånn gryte på toppen av ønskelisten. Hvilken størrelse gikk du for? Ps! I dag har jeg tatt bilde av forklet mitt som du har sydd, det kommer på bloggen min om en time eller to. Ønsker deg en strålende kveld!

    SvarSlett
  6. God kveld Kaspara! Er det noe deg og DIB har felles er det fargerik gryte. Og ikke "sorte gryte" men nettopp denne du viser. DIB har i samme gryta - men i tukis. Den har vi brukt mye i åresvis. Derfor: det var en god investering. Ha en fin kveld. Klem fra M

    SvarSlett
  7. Åh, så kul!! Helt perfekt hos deg :)

    SvarSlett
  8. Hay Kaspara! ;)

    så koselig med en sånn interiør-0slo-tur da!!
    tenker dere kosa dere ja.. herlige ting du har kjøpt,
    den gryten er jo helt deg, herlige farge:)))

    Har desverre ikke tid eller overskudd til å kose meg ved symaskinen
    om dagen. Har det helt perfekt i ny jobb altså, bare at jeg savner hjemmekosen, med god tid, og sømgleden!
    Jeg får bruke helgene da…. om overskuddet kommer og mannen tar rydding og vasking (ho ho)

    Ha en fin onsdag fine Kaspara.

    Klem fra meg

    SvarSlett
  9. Så stilig. Virkelig en super gledesspreder!!
    Klem Tone

    SvarSlett
  10. Jeg har sikla på de grytene i flere år. Har også lyst på en oransje, men har sett en i eplegrønn som også var veldig fin.
    Kos deg med den gode maten du nå kan lage :)

    SvarSlett
  11. Kaspara, nå har du blitt en ekte gourmet, denne gryten er amazing!! Nydelig farge sammensetting på bildene dine...klemmer fra fjellheimen;))

    SvarSlett
  12. Så koselig da,og gryta er lekker og glad.
    Klem

    SvarSlett
  13. Dejlig gryde du har købt der...den står også på min ønskeseddel!

    SvarSlett
  14. Hei på deg!!
    Kjempefin gryte, fantastisk farge!! Heldige deg som har vært i Oslo da, kan ikke huske sist jeg var der.... Her er Kristiansand nærmeste by, mye fint der også da!!
    Fin dag til deg!!
    Klem Siri

    SvarSlett